Internship at Public Affairs Office in Brussels

Are you interested in a paid internship position in Brussels? Is Dutch your native language? The Brussels Office of Fokker Technologies, Damen and Scheepsbouw Nederland has an opening for a paid internship, starting in September 2013.

Stageplaats bij het Brussel kantoor (Brussels Office) van de volgende bedrijven/organisaties

Fokker Technologies
Scheepsbouw Nederland

Activiteiten van het kantoor (Brussels Office)
Het kantoor fungeert als ‘vooruitgeschoven post’ van de bovengenoemde twee bedrijven en de branche-organisatie Scheepsbouw NL bij de Europese Unie in Brussel. Het Brussels Office is een ‘Public Affairs’ kantoor en volgt de activiteiten van de belangrijkste EU instellingen zoals het Europees Parlement, de Europese Commissie en de Raad. Het kantoor monitort en analyseert Europese wet- en regelgeving die impact kan hebben op het functioneren van onze klanten. Het kantoor adviseert over de te volgen strategie van beleidsbeïnvloeding (lobby) en voert deze indien nodig ook zelf uit. Hiermee ondersteunt het kantoor de strategische lange termijnontwikkeling van de business en activiteiten van de klanten. Daarnaast brengt het kantoor de mogelijkheden voor EU financiering in kaart, met name voor Onderzoeks- en Innovatieprojecten.
Het kantoor richt zich voornamelijk op het analyseren en volgen van actuele ontwikkelingen op het vlak van:
1. Europese, wet- en regelgeving en Europese fondsen
2. Europese ontwikkelingen en nieuws

Taakomschrijving van de stage

• Monitoren van dossiers, nieuws en beantwoorden van vragen over de EU.
• Schrijven van notities over actuele Europese dossiers
• Directe operationele ondersteuning van de General Manager en de European Affairs Officer
• Stageproject in de lijn van de activiteiten van het kantoor. De inhoud van het stageproject is nader vast te stellen aan de hand van overleg tussen opdrachtgever (Het Brussels Office), student en eventuele stagebegeleider van de universiteit.

Periode: 1 september 2013 tot en met 31 januari 2014
Vergoeding: ongeveer € 700,-/maand

Vereiste Kennis:
Aantoonbare kennis van de Europese Unie, haar instellingen en de besluitvormingsprocessen
Nederlands als moedertaal met aantoonbare goede kennis van de Engelse taal
Basis kennis van de Franse taal wordt sterk aanbevolen
Affiniteit met het bedrijfsleven is een pré
Interesse in politiek en bestuur is een pré

Vaardigheden :
Kennis van Excel / Word / Outlook
Goed en bondig kunnen schrijven

Solliciteren:
Voor deze stage kun je tot uiterlijk vrijdag 21 juni 2013 solliciteren. Het uitvoeren van een korte opdracht is
onderdeel van de sollicitatieprocedure.
De sollicitatiegesprekken zullen plaatsvinden in de week van 8 juli 2013.

Submit your comment

Please enter your name

Your name is required

Please enter a valid email address